Louis Vuitton celosvetovo zvyšuje ceny kvôli zvýšeným nákladom a inflácii

od feb 19, 2022Móda0 komentárov

Louis Vuitton, top módna značka v luxusnom impériu LVMH, oznámila zvyšovanie cien v reakcii na zvýšené výrobné náklady a globálnu infláciu, čo je rozhodnutie, ktoré ovplyvní náklady na kožený tovar Louis Vuitton, doplnky a vône na celom svete.

Úprava ceny zohľadňuje zmeny výrobných nákladov, surovín, dopravy, ako aj inflácie, uviedol Louis Vuitton vo vyhlásení pre agentúru Reuters.

Najväčšia svetová luxusná značka sa pripája k ďalším prominentným módnym domom – vrátane Hermès a Chanel – ktoré od začiatku pandémie zvýšili ceny, aby ochránili marže pred infláciou.

V roku 2020 prinútil koronavírus spoločnosti zastaviť výrobu na veľkú časť roka, čo vyvolalo celosvetové oneskorenia, ktorých prerušenia naďalej pustošia systém dodávateľského reťazca v bezprecedentnom globálnom meradle.

V skutočnosti mala spoločnosť LVMH v roku 2021 rekordný rok, keď vykázala príjmy vo výške 64,2 miliardy EUR (71,5 miliardy USD), čo je 44% nárast v porovnaní s rokom 2020. Jej divízia módy a koženého tovaru — do ktorej okrem Louis Vuitton patria aj Dior, Fendi, Celine a Loewe – tiež dosiahli rekordné maximá. Vďaka silnému štvrtému štvrťroku sa organické príjmy za rok 2021 v oblasti módy a koženého tovaru zvýšili o 42 % v porovnaní s úrovňou pred pandémiou v roku 2019 na 30,8 miliardy EUR (34,8 miliardy USD).

Zatiaľ čo značky ako Chanel zvýšili cenu niektorých svojich klasických kabeliek v minulom roku trikrát, predseda a generálny riaditeľ LVMH Bernard Arnault veril, že luxusné značky by si mali byť vedomé svojich limitov.

V minulomesačnej výzve na rok 2021 72-ročný miliardár uviedol, že dopyt po luxusnom tovare zostane tento rok stabilný, ale varoval, že značky musia zaujať strategický prístup k inflačnému prostrediu. Na otázku o očakávanom zvýšení cien v tomto roku Arnault odpovedal: “Musíme zostať rozumní.”

Správy o zvýšení cien v Louis Vuitton zvýšili ceny akcií LVMH v utorok o 3,58%, čím dosiahli konečné maximum 694 USD.

Zdroj: forbes.com

Odoslať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *